![]() |
Καλώς ήρθατε στο μάθημα Παιδαγωγική και Διδακτική της Πληροφορικής του Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής. |
Όλες οι ομάδες θα πρέπει μέχρι της 6 Δεκεμβρίου 2013 να εχουν ενημερώσει μεσω e-mail για το εαν προκειται να διδαξουν σε Σχολείο, σε Τμημα του ΤΕΙ ή οτι δεν εχουν
καταφερει να βρουν ακροατηριο.
Οι ομάδες που έχουν βρεί ακροατηριο θα πρεπει να με ενημερωνουν αμεσα ωστε να ερχομαι σε επικοινωνια τόσο με το σχολείο οσο και τον συναδελφο καθηγητη του ΤΕΙ ωστε να τους ενημερώνω για την διαδικασια
αλλα και για το οτι θα κανετε μια πρακολουθηση του μαθήματός τους και στη συνέχεια μία ΑΥΤΟΔΥΝΑΜΗ διδασκαλία η οποία θα βιντεοσκοπείται
(στην περιπτωση των σχολείων το video θα δείχνει μόνο τους διδάσκοντες και όχι τους μαθητες).
Οι ομάδες αφού πάρουν την δική μου έκριση θα πρέπει να έχουν αποστείλει το Σχέδιο Μαθήματος
σε μορφη doc ή rar τουλαχιστον 2 μερες πριν την ημερομηνία διεξαγωγής της Διδασκαλίας
Το Σχέδιο Μαθήματος θα πρέπει να αποσταλεί με e-mail στο tutorid@teikav.edu.gr με subject:dinfo13ERG2
Αναλυτική Περιγραφή:
Το Σχέδιο Μαθήματος θα πρέπει να αναφέρει
Υποστηρικτικό Υλικο
Προσοχή: Τα έγγραφα τα οποία πρέπει να έχει η κάθε ομάδα ΠΡΙΝ παει στο σχολείο είναι:
Στα πλαισια της τελικης εργασιας θα παραδωθούν τα ακόλουθα:
Αναλυτική Περιγραφή:
Το παραδοτέο της 3ης εργασίας αφορά στο αναθεωρημένο σχέδιο μαθήματος που σχεδιάσατε αιτιολογώντας τις αλλαγές, δυνατά σημεία της διδασκαλίας σας, αδύνατα σημεία, τρόποι αντιμετώπισης/βελτίωσης.
Η κάθε ομάδα θα παρουσιάσει αλλαγές/βελτιώσεις που πραγματοποίησε με βάση την αυτοαξιολόγησής τους για το πώς εξελίχθηκε η διαδικασία της διδασκαλίας
Τα σχόλια θα αφορούν τόσο την ατομική επίδοση του καθενός μέλους της ομάδας όσο και το σύνολο την ομάδας.
Το μάθημα αυτό αποσκοπεί στην ανάδειξη των μεθόδων εισαγωγής της πληροφορικής στην εκπαίδευση και τους παράγοντες που επηρεάζουν την εισαγωγή των νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Αναλυτικότερα, τα θέματα που θα εξεταστούν στο πλαίσιο του μαθήματος αφορούν τα ακόλουθα:
Πολιτικές εισαγωγής και βαθμός ενσωμάτωσης της πληροφορικής στο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας τα αναλυτικά προγράμματα της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Ελλάδα, κλπ.
Παράλληλα θα μελετηθούν θέματα σχετικά με αναπαραστάσεις μαθητών, διδασκαλία πληροφορικής σε ενήλικους (ιδιαιτερότητες και ανάγκες) η ενσωμάτωση της μάθησης γύρω από την πληροφορική στη διδασκαλία άλλων γνωστικών αντικειμένων, σχεδιαση μαθησιακών-διδακτικών
δραστηριοτήτων με τη χρήση Η/Υ, προβληματισμοί στις προοπτικές της χρήσης νέων τεχνολογιών στη διδακτική διαδικασία, μελλοντικές εξελίξεις.
Μερικά από τα κεφάλαια που εξετάζονται στα πλαίσια της ύλης του μαθήματος είναι:
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 1 Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 2 ΘΕΩΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΗ ΓΝΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗ ΜΑΘΗΣΗ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 3 Η ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗ ΩΣ ΑΥΤΟΝΟΜΟ ΓΝΩΣΤΙΚΟ ANTIKEIMENO
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 4 Η ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 5 ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ ΣΤΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΚΗΣ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 6 ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΠΑΓΓΕΛΜΑ ΤΟΥ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ
ΚΕΦΑΛΑΙΟ 7 Ο ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗΣ ΩΣ ΕΡΓΑΛΕΙΟ ΜΑΘΗΣΗΣ
Ευχαριστίες οφείλονται στη συνάδελφο Μαρία Κορδάκη, για την παραχώρηση των σημειώσεων της.
Oι σημειώσεις είναι αρχεία μορφής pdf (Adobe Acrobat)